You are here:

Home > Finding a Resource > GMF DU GRANIT (CLINIQUE SANTÉ LE FRONTENAC) (Return to search)

GMF DU GRANIT (CLINIQUE SANTÉ LE FRONTENAC)

Contact information

6250, rue Salaberry
Lac-Mégantic QC  G6B 1H8

Telephone
General : 819 583‑0157

Accessibility

Services are available in French.

Access ramp: Yes

Elevator: Yes

Stairs: Yes

Parking: Yes — Gratuit

Other: Salle d'attente

General information

Schedule

Regular opening hours
Day Hours With appointment Without appointment
listed clientele
Monday 08:00 - 20:00
08:00 à 17:00 - clients inscrits/17:00 à 20:00 - pour tous et clients référés par l'urgence du CSSS
Yes Yes
Tuesday 08:00 - 18:00 Yes Yes
Wednesday 08:00 - 18:00 Yes Yes
Thursday 08:00 - 18:00 Yes Yes
Friday AM 08:00 - 12:00
Horaire variable/à valider avec la clinique
Yes No

Some of the available services

  • Contraception
  • WITHOUT appointment listed clientele

Important information

HORAIRE
- de 08 h 00 à 20 h 00 les lundis;
- de 08 h 00 à 18 h 00 les mardis, mercredis et jeudis;
- à l'occasion, de 08 00 à 12 h 00 les vendredis.

Réponse téléphonique :
- de 09 h 00 à 20 h 00 les lundis;
- de 09 h 00 à 17 h 00 les mardis, mercredis et jeudis;
- aucune réponse téléphonique le vendredi.
- Prendre note que la ressource est fermée les jours fériés.
----------
Horaire SANS rendez-vous
- Des plages horaires SANS rendez-vous sont réservées pendant l'horaire régulier pour les clients inscrits. Communiquer avec la clinique pour obtenir un rendez-vous.
----------
Horaire AVEC rendez-vous
- Les plages horaires AVEC rendez-vous sont réservées aux clients inscrits.
----------
- URGENCE : la clientèle est invitée à se présenter au Centre de santé et de services sociaux du Granit au 3569, rue Laval :
- le vendredi de 18 h 00 à 22 h 00;
- le samedi et le dimanche de 12 h 00 à 16 h 00;
- les jours fériés.

Last updated: July 25, 2017 8:42 AM
Updating of resources is conducted by health and social services network staff.

Please note that information may be changed without prior notice. To avoid travelling for nothing, call before going.

Part of the information on this page is in French only.

You can help improve the quality of this directory by contacting us. Report errors in this data file.

To know more about steps for filing complaints, see the Health and Social Services Network Complaints Procedure page.