Répertoire des ressources en santé et services sociaux

SPHERE (SOUTIEN À LA PERSONNE HANDICAPÉE EN ROUTE VERS L'EMPLOI)

Notice

The information below is in French only.

Coordonnées

210, boulevard Charest Est, 5e étage
Québec (Québec)  G1K 3H1

Comment s'y rendre  This hyperlink will open in a new window.

Site Web This hyperlink will open in a new window.

Les services sont offerts en français et en anglais.

Téléphone

Principal

Ligne sans frais

Horaire

24 juin 2025

Heures d'ouverture

8 h 30 à 12 h
13 h à 16 h 30

25 juin 2025

Heures d'ouverture

8 h 30 à 12 h
13 h à 16 h 30

26 juin 2025

Heures d'ouverture

8 h 30 à 12 h
13 h à 16 h 30

27 juin 2025

Heures d'ouverture

8 h 30 à 12 h
13 h à 16 h 30

28 juin 2025

Fermé

29 juin 2025

Fermé

30 juin 2025

Heures d'ouverture

8 h 30 à 12 h
13 h à 16 h 30

Quelques services offerts

  • Équipement spécialisé
  • Réinsertion sociale
  • Transport adapté

Accessibilité

Fauteuils roulants : Non

Ascenseur : Oui

Escalier : Oui — L'information sur le nombre de marches n'est pas disponible.

Service sur référence seulement : Non

Stationnement : Non

Transport en commun : Oui

Coût pour services : Non

Animal accepté : Non

Mission

Favoriser l'accès à l'emploi pour les personnes en situation de handicap professionnel, causé par une condition physique, mentale ou intellectuelle particulière.

Last update:
Updating of resources is conducted by health and social services network staff.

Please note that information may be changed without prior notice. To avoid travelling for nothing, call before going.

Part of the information on this page is in French only.

You can help improve the quality of this directory by contacting us. Report errors in this page.

To know more about steps for filing complaints, see The health and social services network complaint examination system This hyperlink will open in a new window. page. Please note that this process may differ depending on the location targeted by the complaint, particularly for private medical clinics. The complaints and service quality commissioner in your area will be able to guide you to the proper authority.