Répertoire des ressources en santé et services sociaux

PROJECT 10 - PROJET 10

Notice

The information below is in French only.

Coordonnées

10138, rue Lajeunesse, bureau 301
Montréal (Québec)  H3L 2E2

Comment s'y rendre  This hyperlink will open in a new window.

Site web
Facebook This hyperlink will open in a new window.
www.p10.qc.ca This hyperlink will open in a new window.

Les services sont offerts en français et en anglais.

Téléphone

Principal

Horaire

18 juillet 2025

Heures d'ouverture

11 h à 17 h

19 juillet 2025

Fermé

20 juillet 2025

Fermé

21 juillet 2025

Fermé

22 juillet 2025

Heures d'ouverture

11 h à 17 h

23 juillet 2025

Heures d'ouverture

11 h à 17 h

24 juillet 2025

Heures d'ouverture

11 h à 17 h

Quelques services offerts

  • Accompagnement
  • Activités / rencontres de groupe
  • Comptoir de vêtements (friperie) / Comptoir vestimentaire
  • Défense des droits
  • Écoute, aide et soutien téléphonique 
  • Information sur la sexualité
  • Soutien / Aide matérielle

Accessibilité

Fauteuils roulants : Oui — 38,5 pouces de large

Ascenseur : Oui

Escalier : Non

Service sur référence seulement : Non

Stationnement : Non

Transport en commun : Non

Coût pour services : Non

Animal accepté : Non

Mission

Projet 10 travaille à promouvoir le bien-être personnel, social, sexuel et mental des adolescant·e·s et des jeunes adultes lesbien·ne·s, gais, bisexuel·le·s, transgenres, transexuel·le·s, bispirituel·le·s, inersexes en questionnement âgé·e·s de 14 à 25 ans. Project 10 works to promote the personal, social, sexual and mental well being of lesbian, gay, bisexual, transgender, Transsexual, two-spirit, intersex and questioning (2LGBTQ+) youth and adults 14-25.

Objectif

Through advocacy and education, using a harm reduction approach, Project 10 aims to facilitate the empowerment of youth at individual, community, and institutional levels with a particular emphasis on supporting individuals and groups who experience multiple and intersecting oppressions. Services are free of charge, confidential and anonymous, and are offered in English and in French.

Last update:
Updating of resources is conducted by health and social services network staff.

Please note that information may be changed without prior notice. To avoid travelling for nothing, call before going.

Part of the information on this page is in French only.

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To know more about steps for filing complaints, see The health and social services network complaint examination system This hyperlink will open in a new window. page. Please note that this process may differ depending on the location targeted by the complaint, particularly for private medical clinics. The complaints and service quality commissioner in your area will be able to guide you to the proper authority.